Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Wiktoria Sachsen-Coburg-Saalfeld

260stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Crystal 128 clock.png Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: [[Użytkownik:Albina von Roth|Albina von Roth]]

W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuję. Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne (jeśli takie występują).

Władca
Wiktoria Sachsen-Coburg-Saalfeld

Victoria of Saxe-Coburg-Saalfeld.jpg
Wiktoria Sachsen-Coburg-Saalfeld
Dane
Imię i nazwisko Maria Luiza Wiktoria Sachsen-Coburg-Saalfeld
Data i miejsce urodzenia 17 sierpnia 1786, Coburg
Data i miejsce śmierci 17 marca 1861, Windsor
Dynastia Sachsen-Coburg-Gotha (Wettynowie)
Tytuły księżniczka saska
Małżonek Emich Karol zu Leiningen
Urząd
Urząd Księżna Leiningen
Urząd Księżna Kentu
Maria Luiza Wiktoria Sachsen-Coburg-Saalfeld (ur. 17 sierpnia 1786 w Coburgu; zm. 17 marca 1861 w Frogmore House, Windsor) – księżniczka Saksonii, księżna Kentu, matka brytyjskiej królowej Wiktorii.

Wiktoria urodziła się jako czwarta z pięciu córek księcia Franciszka Sachsen-Coburg-Saalfeld i Augusty Reuss. Jej siostrą była Julia Sachsen-Coburg-Saalfeld - wielka księżna Rosji, a bratem - Leopold I - król Belgów.

Kiedy miała 17 lat, 21 grudnia 1803 roku w Coburgu, wyszła za mąż za Emicha Karola zu Leiningen, wdowca po jej ciotce, starszego od niej o 23 lata. Pierwszy mąż Wiktorii zmarł w 1814 roku. Kiedy księżniczka owdowiała, miała dwoje dzieci:

  • Karola Fryderyka Wilhelma Emicha (1804-1856)
  • Annę Feodorę Augustę Charlottę Wilhelminę (1807-1872)

W wieku trzydziestu dwóch lat, 11 lipca 1818 roku w Amorbach, wyszła za mąż za księcia Kentu, Edwarda Augusta Hanowerskiego i przeniosła się do Anglii. Z tego związku urodziła się ich jedna córka:

Mąż Wiktorii zmarł niespodziewanie w styczniu 1820, zaledwie kilka dni przed swoim ojcem - królem Jerzy III. Wiktoria nie cieszyła się sympatią rodziny królewskiej. Zmarła w wieku 74 lat i została pochowana w rodzinnym mauzoleum we Frogmore.

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark.png
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Wiktoria Sachsen-Coburg-Saalfeld.

Więcej w Fandom

Losowa wiki