Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Wiktoria Hohenzollern

260stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Władca
Wiktoria Hohenzollern

Viktoriaprussia1866-2.jpeg
Wiktoria Hohenzollern
Dane
Imię i nazwisko Fryderyka Amalia Wilhelmina Wiktoria Hohenzollern
Data i miejsce urodzenia 12 kwietnia 1866, Poczdam
Data i miejsce śmierci 13 listopada 1929, Bonn
Dynastia Hohenzollernowie
Rodzice Wiktoria Sachsen-Coburg-Gotha, Fryderyk III Hohenzollern
Małżonek Adolf Schaumburg-Lippe, Aleksander Żubkow
Urząd
Urząd Księżna Schaumburg-Lippe
Fryderyka Amalia Wilhelmina Wiktoria Hohenzollern (ur. 12 kwietnia 1866 w Neuen Palais, Poczdam; zm. 13 listopada 1929 w Bonn), księżniczka Prus, księżna Schaumburg-Lippe.

Księżniczka Fryderyka Amalia była drugą córką Fryderyka III Hohenzollerna (1831-1888) , cesarza Niemiec i króla Prus, i jego żony, angielskiej księżniczki Wiktorii Koburg (1840-1901), córki królowej Wiktorii. Publicznie nazywano ją zawsze księżniczką Wiktorią, w rodzinie była nazywana Morettą lub Młodą Wiki.

Jak jej siostry, księżniczka Zofia i księżniczka Małgorzata, Wiktoria była oddana matce i obejmowała jej "angielskie" drogi. Jako młoda kobieta, Wiktoria zakochała się w księciu Aleksandrze Battenbergu, który został księciem Bułgarii jako Aleksander I. Jej rodzice chcieli, by para wzięła ślub, ale związkowi sprzeciwił się dziadek księżniczki cesarz Wilhelm I oraz jego kanclerz Otto von Bismarck, obawiali się, że jeśli Vicky poślubi Battenberga obrażą w ten sposób Rosję, którą irytowały działania Aleksandra w Księstwie Bułgarii. Po wielu sporach i kłótniach, rodzice Wiktorii wycofali się i młoda księżniczka straciła wszelkie nadzieje na poślubienie ukochanego. Skończyło sie na poślubieniu przez nią księcia Adolfa Schaumburg-Lippe 19 listopada 1890 roku. Małżeństwo było bezdzietne po wczesnym poronieniu w pierwszych miesiącach małżeństwa. Adolf zmarł w 1916 roku.

W czasie I wojny światowej Wiktoria teoretycznie była po niemieckiej stronie, jednak posiadała dużą sympatię do Wielkiej Brytanii. Po wojnie spotkała swojego kuzyna, Jerzego V, i wyraziła chęć ponownego zaprzyjaźnienia się. Jerzy powiedział, że nie spodziewał się, że to będzie możliwe przez wiele lat.

19 listopada 1927 roku, Wiktoria poślubiła rosyjskiego uchodźcę, 35 lat od niej młodszego Aleksandra Żubkowa (25 września 1901 - 28 stycznia 1936). Vicky miała właśnie zamiar rozwieść się z Rosjaninem, kiedy zmarła 13 listopada 1929 roku.

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark.png
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Wiktoria Hohenzollern.

Więcej w Fandom

Losowa wiki