Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Teresa Lachmann

261stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Crystal 128 clock.png Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: [[Użytkownik:Albina von Roth|Albina von Roth]]

W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuję. Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne (jeśli takie występują).

Osoba
Teresa Lachmann

Teresa Lachmann.jpg
Dane personalne
Imię i nazwisko Teresa Lachmann
Data i miejsce urodzenia 7.05.1919, Moskwa
Data i miejsce śmierci 21.01.1884, Świerklaniec
Rodzina
Matka Anna Amalia Klein
Ojciec Martin Lachmann
Współmałżonek Guido Henckel von Donnersmarck
Estera Lachmann, później Paulina Teresa Lachmann, generalnie znana jako Blanka La Païva, dla Ślązaków Teresa Lachmann (ur.7.05.1919, zm.21.01.1884)- jedna z najsłynniejszych kurtyzan w historii.

Biografia Edytuj

Urodziła się w żydowskiej rodzinie polskiego pochodzenia w moskiewskim getcie, gdzie schronili się jej ojciec Martin Lachmann i matka Anna Amalia Klein.

W dniu 11.08.1836, w wieku siedemnastu lat, poślubiła krawca Antoine'a Villoing'a. Mieli jednego syna. Estera rozwiodła się i osiedliła w slumsach w Paryżu w pobliżu kościoła Église Saint-Paul-Saint-Louis. Udawała, że ma na imię Teresa i próbowała znaleźć konkurenta.

Stała się kochanką pianisty Henriego Herz, uzyskując dostęp do artystycznego, choć nie arystokratycznego, społeczeństwa. Powszechnie uważa się, że wzięli ślub w Londynie, lecz nie wiadomo, czy rzeczywiście miało to miejsce.

Ryszard Wagner, Hans von Bülow, Théophile Gautier i Émile de Girardin przychodzili do jej salonu. Wydatki Teresy prawie całkowicie zrujnowały życie finansowe Herza, więc w 1848 wyjechał do Ameryki. Podczas jego nieobecności Teresa roztrwaniała jego pieniądze. Sfrustrowana rodzina wyrzuciła ją z domu.

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark.png
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Teresa Lachmann.

Więcej w Fandom

Losowa wiki