Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Matylda Ludwika Wittelsbach

263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Matylda Ludwika Wittelsbach (ur. 30 października 1843 w Monachium; zm. 18 czerwca 1925 w Monachium), księżniczka Bawarii, hrabina Trani.
Mathilde in Bayern.jpg

Księżniczka Matylda Ludwika była czwartą córką Maksymiliana, księcia Bawarii, i księżniczki Ludwiki. Jej dziadkami ze strony matki byli Maksymilian I Józef Wittelsbach i jego druga żona Karolina Fryderyka Badeńska. Matylda Ludwika miała ośmioro rodzeństwa m.in. była siostrą Heleny Karoliny, księżnej Thurn und Taxis, Elżbiety Amalii, cesarzowej Austrii, Marii Zofii, królowej Obojga Sycylii, i Zofii Charlotty, księżnej Alençon.

5 czerwca 1861 roku wyszła za mąż za Ludwika, hrabiego Tranii. Mąż Matyldy był następcą tronu swojego przyrodniego brata Franciszka II Burbona. Franciszek był mężem starszej siostry Matyldy Marii Zofii. Ludwik i jego żona mieli tylko jedną córkę:

  • Marię Teresę Burbon, księżniczkę Obojga Sycylii (15 stycznia 1867-1 maja 1909), żonę Wilhelma, księcia Hohenzollern-Sigmaringen.

Mąż Matyldy zmarł 39 lat przed jej śmiercią, ta jednak nigdy nie wyszła ponownie za mąż.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki