Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Maria Teresa Portugalska

261stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Maria Teresa Francisca de Assis Antónia Carlota Joana Josefa Xavier de Paula Micaela Rafaela Isabel Gonzaga de Bragança (ur. 29 kwietnia 1793 w Queluz, zm. 17 stycznia 1874 w Trieście) - infantka Portugalii i poprzez małżeństwo - infantka Hiszpanii (dla karlistów królowa), księżniczka Beira.
Maria Teresa de Braganca.jpg

Urodziła się jako najstarsza córka następcy tronu Portugalii, infanta Jana i jego żony Karoliny Joachimy Burbon. W państwie tym panowała wówczas jej babka Maria I. Jej młodszymi braćmi byli m.in. przyszły król Portugalii Michał I Uzurpator i przyszły cesarz Brazylii Piotr I (także krótko król Portugalii jako Piotr IV).

13 maja 1810 poślubiła w Rio de Janeiro Piotra Karola, infanta Hiszpanii i Portugalii, syna Gabriela Hiszpańskiego i Marii Anny Portugalskiej. Owdowiała w 1812, zaledwie kilka mięsięcy po urodzeniu syna:

  • Infanta Sebastiana Gabriela (1811-1875), męża (1) Marii Amalii Sycylijskiej (córki króla Franciszka I Burbona), (2) Marii Krystyny Hiszpańskiej (córki księcia Franciszka de Paula Burbona).

Jej drugim mężem był karlistowski pretendent do tronu Hiszpanii Karol (V). Ich ślub per procura odbył się 2 lutego 1838 w Salzburgu. Ceremonię powtórzono 20 października, w obecności obojga małżonków. Z tego związku nie miała dzieci.

Więcej w Fandom

Losowa wiki