FANDOM

Maria Teresa Francisca de Assis Antónia Carlota Joana Josefa Xavier de Paula Micaela Rafaela Isabel Gonzaga de Bragança (ur. 29 kwietnia 1793 w Queluz, zm. 17 stycznia 1874 w Trieście) - infantka Portugalii i poprzez małżeństwo - infantka Hiszpanii (dla karlistów królowa), księżniczka Beira.
Maria Teresa de Braganca

Urodziła się jako najstarsza córka następcy tronu Portugalii, infanta Jana i jego żony Karoliny Joachimy Burbon. W państwie tym panowała wówczas jej babka Maria I. Jej młodszymi braćmi byli m.in. przyszły król Portugalii Michał I Uzurpator i przyszły cesarz Brazylii Piotr I (także krótko król Portugalii jako Piotr IV).

13 maja 1810 poślubiła w Rio de Janeiro Piotra Karola, infanta Hiszpanii i Portugalii, syna Gabriela Hiszpańskiego i Marii Anny Portugalskiej. Owdowiała w 1812, zaledwie kilka mięsięcy po urodzeniu syna:

  • Infanta Sebastiana Gabriela (1811-1875), męża (1) Marii Amalii Sycylijskiej (córki króla Franciszka I Burbona), (2) Marii Krystyny Hiszpańskiej (córki księcia Franciszka de Paula Burbona).

Jej drugim mężem był karlistowski pretendent do tronu Hiszpanii Karol (V). Ich ślub per procura odbył się 2 lutego 1838 w Salzburgu. Ceremonię powtórzono 20 października, w obecności obojga małżonków. Z tego związku nie miała dzieci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki