Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Maria Ludwika Habsburg-Este

263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Maria Ludwika Beatrix Habsburg-Este, niem. Maria Ludovika Beatrix von Österreich-Este ( ur. 14 grudnia 1787 w Monzie; zm. 7 kwietnia 1816 w Weronie) – cesarzowa Austrii.

Była najmłodszą córką arcyksięcia Ferdynanda Habsburga (1754–1806) i jego żony, Marii Beatrycze d'Este (1750–1829), jedynej córki i dziedziczki Ercole III d'Este. Maria Ludwika należała do rodu Austria-Este, odgałęzienia domu Habsburgów Lotaryńskich.

6 stycznia 1808 wyszła za mąż za owdowiałego Franciszka II, cesarza Austrii, króla Węgier i Czech. Para nie doczekała się potomstwa. Maria Ludwika była wrogiem cesarza Napoleona Bonaparte i znajdowała się w opozycji do austriackiego ministra spraw zagranicznych – księcia Metternicha, który jej prywatną korespondencję do krewnych pokazywał jej mężowi. Kiedy Napolen został pokonany w 1815, Maria Ludwika udała się z podróż do swoich stron rodzinnych w północnych Włoszech, ale zmarła w drodze na gruźlicę, w wieku zaledwie 28 lat. Została pochowana w Krypcie Cesarskiej w Wiedniu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki