Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Maria Karolina Habsburg (1801-1832)

263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Maria Karolina Ferdynanda Teresa Józefina Demetria Habsburg-Lotaryńska (ur. 8 kwietnia 1801 w Wiedniu, zm. 5 sierpnia 1832 w Dreźnie) – arcyksiężniczka Austrii, księżniczka Czech i Węgier, księżna Saksonii.
1801 MKaroline.jpg

Urodziła się jako szósta córka (ósme spośród dwanaściorga dzieci) ostatniego cesarza rzymsko-niemieckiego Franciszka II (później pierwszego cesarza Austrii Franciszka I, a także króla Czech i Węgier w latach 1792-1835) z jego drugiego małżeństwa z cesarzową Marii Teresą. Jej starszym bratem był m.in. kolejny cesarz Austrii Ferdynand I. 7 października 1819 w Dreźnie poślubiła bratanka króla Saksonii Fryderyka Augusta I – księcia Fryderyka Augusta (przyszłego króla tego kraju Fryderyka Augusta II). Para nie miała dzieci. 1 września 1830 ojciec księcia Fryderyka Augusta – książę Maksymilian zrzekł się praw do tronu. Jego następstwo objął wówczas mąż Marii Karoliny. Po śmierci księżnej Marii Karoliny Fryderyk August wziął ślub ze swoją drugą żoną księżniczką bawarską Marią Anną. Również z tego związku nie doczekał się potomstwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki