Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Luiza Małgorzata Hohenzollern

261stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Luiza Małgorzata Aleksandra Wiktoria Agnieszka (ur. 25 lipca 1860 w Poczdamie, zm. 14 lipca 1917 w Londynie) – księżniczka pruska, księżna Connaught.
Louise Margaret of Prussia in her wedding gown.jpg

BiografiaEdytuj

Luiza Małgorzata była córką księcia Fryderyka Karola (1828-1888), syna Karola Pruskiego (1801-1883), i jego żony Marii Sachsen-Weimar-Eisenach (1808-1877). Jej matką była księżniczka Maria Anna Anhalt-Dessau (1837-1906), córka Leopolda IV Anhalt-Dessau. Jej ojciec był bratankiem cesarza Wilhelma I.

3 marca 1879 wyszła za mąż za księcia Connaught i Strathearn, Artura. Uroczystość zaślubin odbyła się w windsorskiej kaplicy świętego Jerzego. Mąż Luizy był siódmym dzieckiem i trzecim synem królowej Wiktorii Hanowerskiej i jej męża, księcia Alberta. Królowej Wiktorii nie podobała się wybranka swojego syna – jej zęby określiła jako „szkaradne”. Nie lubiła też ojca Luizy, uważała go za zbyt autorytarnego. Luiza zmarła wskutek grypy i wywołanego przez nią zapalenia oskrzeli. Była ofiarą epidemii grypy, panującej w latach 1917-1918. Została pochowana w królewskim mauzoleum w Frogmore. Jej mąż zmarł 25 lat później.

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark.png
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Luiza Małgorzata Hohenzollern.

Więcej w Fandom

Losowa wiki