Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Ludwika Sachsen-Gotha-Altenburg

263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Crystal 128 clock.png Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: [[Użytkownik:Albina von Roth|Albina von Roth]]

W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuję. Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne (jeśli takie występują).

Ludwika Dorota Paulina Charlotta Fryderyka Augusta (ur. 21 grudnia 1800 w Gocie, zm. 30 sierpnia 1831 w Paryżu) – księżna Sachsen-Coburg-Saalfeld.

Ludwika urodziła się w Gocie jako jedyna córka Emila Leopolda Augusta, księcia Sachsen-Gotha-Altenburg, i jego pierwszej żony Luizy Charlotty Mecklenburg-Schwerin, córki Fryderyka Franciszka I, wielkiego księcia Mecklenburg-Schwerin, i Luizy Sachsen-Gotha (jej imienniczki).

31 lipca 1817 w Gocie Ludwika wyszła za mąż za swojego krewnego Ernesta I Sachsen-Coburg-Saalfeld. Z małżeństwa pochodziło dwoje dzieci:

  • książę Ernest II Sachsen-Coburg-Gotha (ur. 21 czerwca 1818, zm. 23 sierpnia 1893) – książę Saxe-Coburg-Gotha,
  • książę Albert (ur. 26 sierpnia 1819, zm. 14 grudnia 1861) – mąż Wiktorii, królowej Wielkiej Brytanii.

Małżeństwo Ludwiki było nieszczęśliwe z powodu niewierności Ernesta. Para była w separacji od 1824. Ludwika została zmuszona do opuszczenia swych dwóch synów i została pozbawiona wszelkiego kontaktu z nimi, co było powodem wielkich cierpień księżnej.

31 marca 1826 małżeństwo Ludwiki zostało oficjalnie zakończone. 18 października 1826 Luiza potajemnie wzięła ślub z swoim kochankiem Aleksandrem Hanstein (późniejszym hrabią Pölzig i Beiersdrof). Żyła szczęśliwie w St. Wendel do lutego 1831, kiedy jej sekretne małżeństwo zostało odkryte i straciła już na stałe możliwość widywania się z dziećmi.

Księżna Ludwika zmarła na raka, mając zaledwie 30 lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki