Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Ludwika Sachsen-Coburg-Gotha, księżniczka Walii

263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Ludwika Wiktoria Aleksandra Dagmara Koburg (ur. 20 lutego 1867, w Marlborough House - zm. 4 stycznia 1931, w Londynie) - księżniczka brytyjska, księżna Fife, córka króla Wielkiej Brytanii - Edwarda VII oraz królowej Aleksandry.
00418 fife.jpg

Była młodszą siostrą króla Jerzego V. 27 czerwca 1889, w prywatnej kaplicy Buckingham Palace, wyszła za mąż za Aleksandra Duffa, szóstego earla Fife. Dwa dni po ślubie jej mąż został mianowany księciem Fife i markizem Macduff. Para miała trójkę dzieci:

  • Alastaira Duffa, markiza Macduff (ur. i zm. 1890),
  • Lady Aleksandrę Duff (17 maja 1891 - 26 lutego 1959), żonę swojego brata ciotecznego księcia Artura Connaught (1883-1938),
  • Lady Maud Duff (3 kwietnia 1893 - 14 grudnia 1945), żonę Charlesa Carnegie'go, jedenastego earla Southesk.

9 listopada 1905 król Edward VII nadał Ludwice tytuł Princess Royal, najwyższy tytuł przewidziany dla żeńskiego członka rodziny królewskiej, tradycyjnie należny każdej kolejnej najstarszej, królewskiej córce. Od tej pory, Ludwikę tytułowano oficjalnie HRH The Princess Royal. W grudniu 1911 roku, podczas podróży do Egiptu, statek, którym płynęła księżniczka i jej rodzina rozbił się niedaleko Maroka. Książę Fife sam rzucił się na pomoc żonie i dzieciom. Pomimo tego, że wszyscy wyszli cało z wypadku, książę Aleksander rozchorował się i zmarł, prawdopodobnie było to wynikiem katastrofy. Księżna Ludwika po śmierci męża załamała się psychicznie.

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark.png
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Ludwika Sachsen-Coburg-Gotha, księżniczka Walii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki