Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Ludwika Sachsen-Coburg-Gotha

260stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Ludwika Karolina Albertyna Sachsen-Coburg-Gotha (ur. 18 marca 1848 w Buckingham Palace, Londyn; zm. 3 grudnia 1939 w Kensington Palace, Londyn), księżniczka Wielkiej Brytanii, księżna Argyll.
Mw156975.jpg

Księżniczka Ludwika była córką brytyjskiej monarchini Wiktorii i jej małżonka, księcia Alberta. Była siostrą m.in.: cesarzowej Niemiec i królowej Prus, Wiktorii, króla Wielkiej Brytanii, Edwarda VII.

Ludwika wyszła za mąż za zwykłego markiza Johna Douglasa Sutherlanda Campbella (1845-1914). Ślub odbył się 21 marca 1871 roku w zamku Windsor. Mąż Ludwiki był markizem Lorny, później otrzymał tytuł księcia Argyll. John był również gubernatorem generalnym Kanady w latach 1878-1883. Małżeństwo nie miało dzieci.

Po objęciu przez męża stanowiska gubernatora Kanady, Ludwika razem z nim wyjechała do tego kraju. W przeciwieństwie do popularnego Johna, ona była bardzo znudzona życiem w tej brytyjskiej kolonii. W czasie swojego pobytu w Kanadzie mieszkali w prowincji Alberta, w mieście Louiseville.

Niektóre odznaczenia przyznane księżniczce Ludwice:

  • Królewski Order Wiktorii
  • Order Imperium Brytyjskiego

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark.png
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Ludwika Sachsen-Coburg-Gotha.

Więcej w Fandom

Losowa wiki