FANDOM

Władca
Ludwika Maria Orleańska

Princess Louise Marie d'Orleans.jpg
Ludwika Maria Orleańska
Dane
Imię i nazwisko Ludwika Maria Teresa Charlotta Izabela Burbon-Orleańska
Data i miejsce urodzenia 3 kwietnia 1812
Data i miejsce śmierci 11 października 1850
Dynastia Burbonowie orleańscy
Małżonek Leopold I Koburg
Urząd
Urząd Królowa Belgów
Okres panowania od 3 kwietnia 1812 do 11 października 1850
Poprzednik tytuł nowo utworzony
Następca Maria Henrietta Habsburg
Ludwika Maria Teresa Charlotta Izabela Burbon-Orleańska, (ur. 3 kwietnia 1812 w Palermo na Sycylii, zm. 11 października 1850). Księżniczka francuska, królowa Belgów jako druga żona króla Leopolda I Koburga.

Najstarsza córka przyszłego króla Francji – Ludwika Filipa I i jego żony księżniczki Obojga Sycylii – Marii Amelii Burbon (córki króla Ferdynanda I Burbona i arcyksiężniczki austriackiej – Marii Karoliny Austriaczki).

Ludwika była osobą szlachetną i pełną wdzięku, otwartą na ówczesną rzeczywistość. 9 sierpnia 1832, w Compiègne, Ludwika Maria poślubiła króla Leopolda I. Uroczystość zaślubin odbyła się w obecności francuskiej rodziny królewskiej ze smutkiem żegnającej swe ukochane dziecko. W związku, zawartym w imię racji stanu, stopniowo rodzi się uczucie. Przychodzi na świat oczekiwany następca tronu. Pierworodny syn Ludwiki Marii umiera w wieku dziesięciu miesięcy. Królowa bardzo ciężko przeżyła w roku 1839 śmierć siostry Marii, księżnej Wirtembergii, i nie mogła sobie poradzić za straszliwym żalem po odejściu ojca w sierpniu 1850 roku.

Ludwika Maria zmarła w 1850, w Ostendzie. Pierwsza królowa Belgów umarła trzymając męża za rękę, w otoczeniu dzieci i swej rodziny. Została pochowana obok męża, w krypcie królewskiej, na cmentarzu Laeken (w Brukseli, w Belgii).

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark.png
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Ludwika Maria Orleańska.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki