FANDOM

Karolina Amelia Elżbieta Brunswick-Wolfenbüttel (ur. 17 maja 1768 w Brunszwiku, zm. 7 sierpnia 1821 w Londynie) – żona króla Jerzego IV, Księżna Walii.
Caroline of Brunschwick.jpg

Była córką Karola Wilhelma Ferdynanda, księcia Brunswick-Wolfenbüttel oraz Augusty Charlotty, księżniczki walijskiej, siostry króla Jerzego III. Wyszła za mąż za swojego kuzyna, przyszłego króla Jerzego IV. Uroczystość odbyła się 8 kwietnia 1795 roku, w St. James's Palace w Londynie. Jej małżonek uważał Karolinę za kobietę brzydką i niedbającą o higienę, poza tym podejrzewał, że w chwili ślubu Karolina nie była już dziewicą. On sam był już raz żonaty - w sekrecie ożenił się z Marią Fitzherbert, ale małżeństwo to było nieważne, ponieważ ojciec Jerzego nie wyraził na nie zgody.

Król Jerzy IV i Karolina mieli tylko jedno dziecko - córkę Charlottę Augustę (późniejszą żonę Leopolda I Koburga). Mąż notorycznie zdradzał Karolinę, jedną z jego kochanek była Grace Elliott. Karolina zmarła w wieku 53 lat i była ostatnią królową-małżonką, która nie przeżyła swojego króla-męża.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki