FANDOM

Gustav Biron.JPG

Gustaw Biron.

Gustaw Piotr Jan Biron von Curland (ur. 17 października 1859 roku w Dreźnie - zm. 8 stycznia 1941 roku w Sycowie) - niemiecki szlachcic, Wolny Pan Stanowy Sycowa w latach 1882 - 1929. Syn Kaliksta Birona i Heleny Mestschersky.

BiografiaEdytuj

Gustaw Biron pochodził z arystokratycznej rodziny Biron von Curland, która w XIX wieku władała Sycowem. Gustaw urodził się 17 października 1859 roku, jako syn Kaliksta Birona i księżniczki Heleny Mestschersky.

Był dwukrotnie żonaty. Najpierw z Adele Löwenstein, którą poślubił 20 czerwca 1885 roku w Triefenstein. Z tego małżeństwa urodziło się dwoje dzieci: syn Wilhelm i córka. Obaj zmarli w dzieciństwie. Adele zmarła na skutek gorączki połogowej 15 października 1890 roku. W 1899 roku zmarł też syn Wilhelm. Gustaw ożenił się ponownie 29 lipca 1902 roku z Françoise de Jaucourt, która podarowała Gustawowi pięcioro dzieci.

Zasługi dla SycowaEdytuj

Gustaw Biron dokończył przebudowę zamku w Sycowie, m.in. dobudowując bramę wjazdową. Na cześć swojej zmarłej żony Adele wybudował w sycowskim parku mauzoleum. Jego zasługą jest tez wybudowanie budynku poczty przy obecnej ulicy 1 Maja.

Oryginalny artykuł znajduje się w Sycowskiej Wiki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki