Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Gustaw Biron von Curland

261stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Gustav Biron.JPG

Gustaw Biron.

Gustaw Piotr Jan Biron von Curland (ur. 17 października 1859 roku w Dreźnie - zm. 8 stycznia 1941 roku w Sycowie) - niemiecki szlachcic, Wolny Pan Stanowy Sycowa w latach 1882 - 1929. Syn Kaliksta Birona i Heleny Mestschersky.

BiografiaEdytuj

Gustaw Biron pochodził z arystokratycznej rodziny Biron von Curland, która w XIX wieku władała Sycowem. Gustaw urodził się 17 października 1859 roku, jako syn Kaliksta Birona i księżniczki Heleny Mestschersky.

Był dwukrotnie żonaty. Najpierw z Adele Löwenstein, którą poślubił 20 czerwca 1885 roku w Triefenstein. Z tego małżeństwa urodziło się dwoje dzieci: syn Wilhelm i córka. Obaj zmarli w dzieciństwie. Adele zmarła na skutek gorączki połogowej 15 października 1890 roku. W 1899 roku zmarł też syn Wilhelm. Gustaw ożenił się ponownie 29 lipca 1902 roku z Françoise de Jaucourt, która podarowała Gustawowi pięcioro dzieci.

Zasługi dla SycowaEdytuj

Gustaw Biron dokończył przebudowę zamku w Sycowie, m.in. dobudowując bramę wjazdową. Na cześć swojej zmarłej żony Adele wybudował w sycowskim parku mauzoleum. Jego zasługą jest tez wybudowanie budynku poczty przy obecnej ulicy 1 Maja.

Oryginalny artykuł znajduje się w Sycowskiej Wiki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki