FANDOM

Władca
Charlotta Hohenzollern

Princess Charlotte of Prussia
Dane
Imię i nazwisko Wiktoria Elżbieta Augusta Charlotta Hohenzollern
Data i miejsce urodzenia 24 lipiec 1860, Poczdam
Data i miejsce śmierci 1 październik 1919, Meiningen
Dynastia Hohenzollernowie
Tytuły pruska księżniczka, niemiecka księżniczka, księżna Sachsen-Meiningen
Rodzice Wiktoria Sachsen-Coburg-Gotha
Rodzeństwo Wilhelm II, Henryk, Zygmunt, Wiktoria, Waldemar, Zofia i Małgorzata
Małżonek Bernard Sachsen-Meiningen
Potomstwo Feodora
Urząd
Urząd Księżna Sachsen-Meiningen
Okres panowania od 25 czerwca 1914 do 10 listopada 1918
Poprzednik Feodora Hohenlohe-Langenburg
Wiktoria Elżbieta Augusta Charlotta Hohenzollern (ur. 24 lipca 1860 w Poczdamie, zm. 1 października 1919 w Meiningen) — pruska księżniczka, niemiecka księżniczka, ostatnia księżna Sachsen-Meiningen. Wnuczka brytyjskiej królowej Wiktorii. Siostra cesarza Wilhelma II.

BiografiaEdytuj

Narodziny, dzieciństwo i wczesna młodośćEdytuj

Księżniczka urodziła się 24 lipca 1860 roku w Neus Palais w Poczdamie jako drugie dziecko i pierwsza córka pruskiego księcia Fryderyka i jego żony Wiktorii. W przeciwieństwie do narodzin jej brata Wilhelma rok wcześniej, poród przebiegł sprawnie, była zdrowym niemowlęciem. Jej babcia od strony matki, brytyjska królowa Wiktoria chciała, aby dziewczynka odziedziczyła po niej imię. Mała księżniczka otrzymała imiona Wiktoria Elżbieta Augusta Charlotta. Jednakże na co dzień aż do końca życia używała tego ostatniego. Dziadkowie od stron matki poznali ją, gdy miała da miesiące. Gdy miała niecałe pół roku, 2 stycznia 1861 jej ojciec został następcą tronu. W czerwcu wraz z rodzicami pojechała do Anglii w odwiedziny do dziadków. 14 grudnia książę Albert, jej dziadek od strony matki, zmarł.

Charlotta była ulubienicą Augusty i Wilhelma, swych dziadków od strony ojca, którzy ją zepsuli. W latach 1862-72 urodziło się jej jeszcze sześcioro rodzeństwa: Henryk, Zygmunt, Wiktoria, Waldemar, Zofia i Małgorzata. Razem z rodzicami i rodzeństwem, lata spędzała w Poczdamie a zimy w Berlinie. Jako dwulatka nazwana została słodką, małą niegrzeczną Dittą. Była najtrudniejszym z dzieci książęcej pary. Nie zachowywała się jak na księżniczkę przystało.
Princess Charlotte of Prussia, November 1868

Zaręczyny i ślubEdytuj

Ciąża i narodziny dzieckaEdytuj

Późniejsze życieEdytuj

SkandalEdytuj

Księżna i pierwsza wojna światowaEdytuj

ŚmierćEdytuj

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Charlotta Hohenzollern.