Fandom

Wiek Dziewietnasty Wiki

Beatrycze Sachsen-Coburg-Gotha

260stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Beatrycze Maria Wiktoria Feodora Sachsen-Coburg-Gotha (ur. 14 kwietnia 1857 w Buckingham Palace w Londynie, zm. 26 października 1944 w Balcombe, Sussex) - księżniczka Wielkiej Brytanii, księżna Battenberg.
Beatrice in wedding dress.jpg

Księżniczka Beatrycze była najmłodszym dzieckiem królowej Wielkiej Brytanii Wiktorii i jej męża księcia Alberta.

Królowa Wiktoria nazywała swoją córkę baby, nawet gdy ta była już dorosła. Monarchini chciała zatrzymać przy sobie swoją najmłodszą córkę. Wiktoria przeżyła prawdziwy wstrząs, gdy ta oznajmiła jej, że chce wyjść za mąż. Między matką a Beatrycze wybuchł konflikt. Przez wiele tygodni porozumiewały się ze sobą wyłącznie na piśmie.

W końcu Beatrycze wygrała i 23 lipca 1885 roku wyszła za mąż. Jej małżonkiem został książę Henryk Battenberg, wywodzący się z książąt Hesji, ale będący dzieckiem z morganatycznego małżeństwa księcia Aleksandra z Julią Hauke. Koniec końców królowa była również zadowolona, gdyż młode małżeństwo zamieszkało razem z nią, a zatem było od niej całkowicie zależne.

Beatrycze i Henryk mieli czwórkę dzieci:

  • Aleksandra (1886-1960);
  • Wiktorię Eugenię Julię, (1887-1969), królową Hiszpanii;
  • Leopolda Artura Ludwika, Lorda Mountbatten (1889-1922);
  • Maurycego Wiktora Donalda (1891-1914).

Mąż Beatrycze zmarł po jedenastu latach małżeństwa na malarię, ona sama zmarła we śnie w 1944 roku.

GaleriaEdytuj

Wiki-wordmark.png
Wiek Dziewiętnasty Wiki posiada kolekcję obrazów związanych z tematem Beatrycze Sachsen-Coburg-Gotha.

Więcej w Fandom

Losowa wiki